wtorek, 2 lutego 2016

Stolica oczami uczniów, czyli wycieczka do Warszawy.

5 października 2015r. klasy II i klasa III wyjechały na wycieczkę Szlakiem „Kamieni na szaniec”.

W Warszawie uczniowie zwiedzali najważniejsze miejsca związane z lekturą.

Pierwszym punktem wycieczki był cmentarz wojskowy na Powązkach, gdzie spoczywa autor „Kamieni na szaniec” Aleksander Kamiński           i oczywiście bohaterowie książki - Alek, Zośka        i Rudy.

Następnym i moim zdaniem najciekawszym miejscem, które zwiedzaliśmy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie jest to zwykłe, nudne muzeum. Wchodząc do budynku od razu możemy się przenieść  w czasy wojenne. Ciekawym rozwiązaniem były kartki   z kalendarza z każdego dnia powstania. W muzeum znajduje się wiele przedmiotów, z których każdy mógłby opowiadać swoją historię całe godziny. Mieliśmy także możliwość przejścia kanałami, strzelania. Dużo dowiedzieliśmy się o strukturze Państwa Podziemnego.
  Na koniec obejrzeliśmy krótkometrażowy film „Miasto ruin” , czyli animację zniszczeń Warszawy.

Przechodząc do kolejnego punktu naszej wycieczki, zobaczyliśmy Arsenał, więzienie Pawiak oraz Aleję Szucha, gdzie mieściła się dawna siedziba gestapo.

Następnym punktem wycieczki był Pomnik Powstania Warszawskiego na placu Krasińskich. Potem przeszliśmy do Pomnika Małego Powstańca, a dalej na Stare Miasto. Kolejnym punktem był obiad na Zamku Królewskim, później oglądaliśmy jeszcze Kolumnę Zygmunta na Placu Zamkowym i tak zakończyliśmy nasza wycieczkę.

Harmonogram wycieczki był bardzo napięty, ale udało nam się zwiedzić najważniejsze miejsca związane z lekturą. Wyjazd uważam      za udany i niezwykle ciekawy.